Cum te pot ajuta roșiile să slăbești

Roșiile sunt bogate în vitamine, minerale, antioxidanți și compuși vegetali care oferă o gamă largă de beneficii pentru sănătate. Dar știai că te pot ajuta și să slăbești?

Roșiile reprezintă o sursă excelentă de proteine, minerale, fibre alimentare și vitamine. De asemenea, consumul de roșii contribuie la a avea o piele sănătoasă și strălucitoare. Totodată ne pot ajuta chiar să slăbim.

Sunt sărace în calorii

În ciuda faptului că sunt bogate în nutrienți precum vitamine, minerale, proteine și fibre, roșiile au un conținut scăzut de calorii. O roșie de mărime medie conține doar 16 calorii. Așadar, consumul unei salate de roșii nu numai că te va face să te simți sătul, dar va reduce aportul de calorii și te va ajuta să creezi acel deficit caloric necesar pentru a pierde în greutate.

Bogate în fibre

Fibrele solubile și insolubile joacă un rol important în pierderea în greutate. Roșia este bogată în ambele tipuri de fibre. Cele solubile formează o substanță asemănătoare unui gel în intestinul gros și acționează ca o sursă de hrană pentru bacteriile intestinale bune. Asta contribuie la apariția și menținerea senzației de sațietate. Pe de altă parte, fibrele insolubile împiedică absorbția de grăsimi și, totodată, creșterea în greutate.

Boost pentru metabolism

Studiile au demonstrat că consumul de roșii accelerează metabolismul. În plus, ne ajută să ardem calorii chiar și în stare de repaus. Așadar, beneficiile pentru siluetă sunt majore. În comparație cu multe alte fructe și legume, indicele glicemic al roșiilor este scăzut. IG al roșiilor este de doar 38. Aceasta înseamnă că, după consumul de roșii, este nevoie de mult timp pentru a crește nivelul zahărului din sânge. Asta ne ajută să menținem sub control glicemia.

Conținut ridicat de antioxidanți

Roșiile sunt bogate într-un antioxidant puternic, licopenul. Antioxidanții previn deteriorarea și îmbătrânirea prematură a celulelor. De asemenea, ajută la reducerea stresului oxidativ al organismului și, astfel, vă ajută să pierdeți mai mult în greutate.

Mâncăm roșii și slăbim pur și simplu?

Bineînțeles că nu. Doar consumul de roșii nu ne ajută să slăbim. Niciun aliment nu poate face minuni. Pentru a pierde în greutate, e nevoie să avem o alimentație echilibrată și să facem mișcare. Există însă alimente, cum ar fi roșiile, care contribuie într-o anumită măsură la aceste eforturi pe care le facem pentru a slăbi sau pentru a ne menține în formă.

Maria Ciobanu