Ce să mănânci ca să îți scadă colesterolul

Afecțiunile cardiovasculare reprezintă principala cauză de deces prematur la nivel mondial, iar un factor care generează apariția bolilor de inimă este colesterolul crescut. De aceea este recomandat să avem o alimentație cât mai sănătoasă care să prevină acumularea colesterorului rău în sânge. Nutriționistul italian Gianluca Mech dezvăluie ce alimente să consumăm pentru a obține acest lucru.

O alimentație sănătoasă poate contribui la sănătatea inimii. Introducerea în dieta zilnică a unor alimente banale poate reduce nivelul de colesterol rău, scăzând astfel riscul de infarct sau accident vascular cerebral. Acestea sunt doar câteva din alimentele pe care le putem introduce cu ușurință în meniul nostru de zi cu zi. Sunt ușor de procurat, gustoase și pot înlocui cu brio orice alternativă nesănătoasă.

Leguminoasele

În această categorie intră fasolea, mazărea și lintea. Ele conțin o mulțime de fibre, minerale și proteine. E indicat să înlocuim cerealele rafinate și cărnea procesată cu leguminoase pentru a reduce riscul de apariție a bolilor de inimă.

Avocado

Avocado este un fruct bogat în nutrienți. Reprezintă o sursă bogată de grăsimi mononesaturate și fibre – doi nutrienți care ajută la scăderea colesteroluli rău și creșterea colesterolului bun din corp.

Migdale și nuci

Și nucile sunt extrem de bogate în nutrienți și grăsimi mononesaturate. Ele sunt, de asemenea, bogate în acizi grași omega-3, un tip de grăsime polinesaturată asociată cu sănătatea inimii. Migdalele și alte nuci conțin în plus și L-arginină, un aminoacid care ajută corpul să producă oxid nitric. Acest lucru, la rândul său, ajută la reglarea tensiunii arteriale. Mai mult, nucile oferă fitosteroli. Acești compuși sunt similari din punct de vedere structural cu colesterolul și ajută la scăderea acestuia prin blocarea absorbției sale în intestine. Calciul, magneziul și potasiul, care se găsesc și în nuci, pot reduce tensiunea arterială și pot reduce riscul apariției bolilor de inimă.

Peștele gras

Peștele gras, cum ar fi somonul și macroul, sunt surse excelente de acizi grași omega-3. Omega-3 consolidează sănătatea inimii prin creșterea colesterolului bun și prin scăderea riscului de inflamație și accident vascular cerebral. Rețineți că cele mai sănătoase modalități de a găti peștele sunt la abur sau prin fierbere. Peștele prăjit poate chiar crește riscul de boli de inimă și accident vascular cerebral.

Ovăz și orz

Ovăzul conține beta-glucan, un tip de fibre solubile care ajută la scăderea colesterolului. Consumul de ovăz poate reduce colesterolul total cu 5% și colesterolul rău cu până la 7%. Tot în beta-glucan este bogat și orzul. Ambele sunt cereale integrale pe care recomand să le includeți în dieta zilnică.

Fructe și fructe de pădure

Fructele sunt un supliment excelent la o dietă sănătoasă pentru inimă din mai multe motive. Multe tipuri de fructe sunt bogate în fibre solubile, ceea ce ajută la scăderea nivelului de colesterol. Un tip de fibră solubilă numită pectină scade colesterolul cu până la 10%. Se găsește în fructe, inclusiv mere, struguri, citrice și căpșuni. Fructele conțin, de asemenea, compuși bioactivi care ajută la prevenirea bolilor de inimă și a altor boli cronice datorită efectelor lor antioxidante și antiinflamatorii. Consumul de fructe de pădure și struguri, care sunt surse deosebit de bogate în acești compuși vegetali, poate contribui la creșterea colesterolului bun și la scăderea celui rău.

Ciocolata neagră și cacao

Cacaoa este ingredientul principal din ciocolata neagră. Poate părea prea frumos pentru a fi adevărat, dar cercetările arată că ciocolata neagră și cacaoa pot reduce colesterolul rău din organism. Ele protejează colesterolul rău din sânge de oxidare, o cauză importantă a apariției bolilor de inimă. Alegeți însă ciocolată neagră pură, fără zahăr adăugat.

Usturoiul

Usturoiul este folosit de secole ca ingredient în gătit, dar și ca medicament. Conține diverși compuși vegetali puternici, inclusiv alicina, principalul său compus activ. Studiile au demonstrat că usturoiul scade tensiunea arterială și poate ajuta la scăderea colesterolului total și a celui rău din sânge.

Gianluca Mech este unul dintre cei mai apreciați nutriționiști. La nivel internațional, sfaturile sale sunt urmate inclusiv de staruri precum Anastasia Soare, Sarah Ferguson – Ducesa de York, Ornela Mutti sau Silvio Berlusconi. (sfaturile sale le găsiţi şi pe www.gianlucamech.com.ro.=